جشنواره هنر فارس در سال ۱۴۰۰ منطقه‌ای برگزار می‌شود

  • 06 اسفند 1399 - 15:33
جشنواره هنر فارس در سال ۱۴۰۰ منطقه‌ای برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه جشنواره دهه هنر فارس در سال ۱۴۰۰ به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: به دلیل راه‌اندازی دبیرخانه‌های مرتبط با این رویداد هنری در اداره‌های فرهنگ و ارشاد این استان، این جشنواره زمینه مناسبی برای ارائه آثار هنری فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا صابر سهرابی، عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره دهه هنر فارس اظهار داشت: به سبب برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در زمان شیوع ویروس کرونا، در تولید محتوا تلاش دوچندانی از سوی هنرمندان برای ارائه فرهنگ و هنر در فضای مجازی انجام شد.

وی، تعداد آثار ارسالی به این جشنواره را بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر برشمرد و افزود: در حوزه داوری آثار، نقش هنرمندان بزرگ و پیشکسوت شهرستان‌ها بی‌بدیل بوده است.

به گفته، سهرابی، ۳۰ نفر از بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر در جشنواره دهه هنر فارس مشارکت داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در پیامی تصویری به این آیین، گفت: اهتمام جدی فرهنگ و ارشاد برای برگزاری این جشنواره در دوران کرونا نشان از دلسوزی مسوولان فرهنگی و هنری دارد.

احمد احمدی زاده، افزود: این جشنواره توانست به ایجاد فضای نشاط و سرزندگی در دوران خانه نشینی یاری رساند.

وی، با بیان اینکه قشر هنرمند در هم‌افزایی با کادر درمان از طریق این جشنواره به خلق آثار ارزشمندی پرداختند، اظهار داشت: ادامه این مسیر، به امیدآفرینی کمک خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعس استانداری فارس، همچنین از تلاش اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر در این دوران سخت قدردانی کرد.

در این آیین که در فضای مجازی و به شکل محدود در تالار حافظ شیراز برگزار شد، برگزیدگان معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، جشن‌های دهه فرهنگ و هنر فارس در ۱۰ رشته و ۱۰ شهرستان استان به‌ صورت مجازی برگزار شد، بدین ترتیب که جشنواره داستان‌نویسی این رویداد به میزبانی لارستان، جشنواره خوشنویسی در شهرستان ارسنجان، نقاشی و فیلمنامه نویسی کوتاه در بیشابور کارزون، جشنواره شعر در جهرم، جشنواره عکس در مرودشت، بازیگری در شهرستان اوز، گرافیک در داراب، نمایشنامه نویسی در شیراز و جشنواره تذهیب و گل و مرغ در شهرستان اقلید برگزار شد.

درنهایت به ۷۳ نفر از منتخبان این جشنواره جوایزی اهدا شد. نفرات اول هر رشته ضمن دریافت ۱۳ میلیون ریال جایزه نقدی از لوح جشنواره و دیپلم افتخار بهره‌مند شدند، نفرات دوم ۱۱ میلیون ریال به همراه لوح جشنواره و به نفرات سوم، جایزه ۶ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر اهدا شد.

دیدگاه