ساخت تصنیف بوی بهار اثر هنرمندان موسیقی شیراز به پایان رسید

  • 27 بهمن 1399 - 11:19
ساخت تصنیف بوی بهار اثر هنرمندان موسیقی شیراز به پایان رسید

هنرمندان شیرازی،آفرینشی تازه در عرصه موسیقی ایرانی پدید آوردند و تصنیف بوی بهار را با آهنگسازی دکتر سعید نیاکوثری همزمان با ماه رجب به پایان رساندند.

سعید نیاکوثری نوازنده سنتور و موسیقیدان شیرازی و مدیر کانون فرهنگی هنری صبا، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:رایحه جانفزای “بوی بهار” با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ساخته شده و  به زودی به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و اعیاد پیش رو به صورت مجازی رونمایی می شود.

وی که سرپرستی گروه موسیقی آفرینشگر نوبهار را بر عهده دارد در ادامه گفت: هنر ملی دست در دست ادبیات عرفانی و مشحون از زلال ناب چشمه های حکمت اسلامی ،رشته های جان را با معرفت جانان در هم تافته و دیبای دل را با فریناز  آوای موسیقی می آراید و حریر خیال را با دیلای مهتاب رجب رنگ نیلایی می دهد تا شکوه ”  بوی بهار ”  در فرهنگستان فارس را پیش چشمان خردمندانه هنر دوستان ترسیم کند.

وی با بیان اینکه تصنیف  بوی بهار با اجرای هنرمندان مجموعه فرهنگی هنری صبا آفرینش نوینی در عرصه هنری فارس است  افزود: در شرایط کنونی که جامعه ما درگیر با کرونا و خانه نشینی هنرمندان است نقطه عطفی در آفرینش آثار بدیع و تازه قلمداد می شود.

در اثر موسیقی ایرانی بوی بهار استاد امید امیدی نوازنده تار ، سید فخرالدین سیدان نوازنده تارباس ، آمنه زیادی نوازنده کمانچه ، سید عبدالرحیم محدت نوازنده نی ، عباس جعفری نوازنده کمانچه و جمعی از هنرمندان نوازندگی سازها را بر عهده دارند که با صدا و خوانندگی حسین ساسانی و نظارت ضبط بابک پیرمرادی این اثر تدوین و ساخته شده است.

دیدگاه