“خونه‌نشین”، فیلمی درباره کرونا در شیراز ساخته شد

  • 05 بهمن 1399 - 10:08
“خونه‌نشین”، فیلمی درباره کرونا در شیراز ساخته شد

فیلمبرداری “خونه‌نشین” که به موضوع کووید-۱۹ و اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌پردازد، در شیراز به پایان رسید.

یعقوب مقدم‌نیا تهیه کننده فیلم گفت: ساخت این فیلم از ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ آغاز  و طی هفت روز فیلمبرداری شد که به موضوع شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

وی در مصاحبه با ایرنا افزود: هدف از ساخت این فیلم هشیاری جامعه درباره خطرها و آسیب‌های ویروس کروناست و تمام شیوه‌نامه‌ها و تدابیر بهداشتی در ساخت این اثر رعایت شد و با سخت‌گیری بسیار به پایان رسید.

مقدم‌نیا اظهار داشت: نویسندگی و کارگردانی این اثر بر عهده حمیدرضا شرفی است و اثر با همکاری هستی غلامی کلید خورد و بازیگران بومی شیراز ازجمله ناهید استواری، حسام سمسامیان، مهسا خلیلی، یاسمین خلیلی و ارشیا شیخ‌نیا در آن به نقش آفرینی پرداخته‌اند؛ افزون بر این بازیگر تلویزیون اشکان هورسان از تهران در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌ است.

وی بر ضرورت توجه به فیلمسازان بومی شیراز تاکید کرد و بیان داشت: هنرمندان نباید در زادگاه خود غریب باشند و به‌ویژه در حوزه سینما می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شیراز، این شهر را به یکی از قطب‌های فیلمسازی بدل کرد.

مقدم‌نیا یکی از دلایل مهاجرت بازیگران شیراز را از روزگاران دور، کمبود توجه به هنرمندان عنوان کرد و افزود: پایتخت با حضور بازیگران و هنرمندان شهرستانی قدرت یافته است و با تعامل و همکاری بیشتر می‌توان از خروج این استعدادها جلوگیری کرد.

این تهیه‌کننده و فیلمساز بیان داشت: فیلم خونه‌نشین از شبکه استانی مرکز آبادان و نیز یکی از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

دیگر دست‌اندر کاران این فیلم عبارت‌اند از: فاطمه عرب‌زاده جانشین تهیه‌کننده، سجاد خلیلی مدیر تولید، میلاد خدر تصویربردار، کاظم کدیور صدابردار، فرشاد تندنویس طراح گریم، فهیمه رحمان‌ستایش اجرای گریم، امیر بهبودنیا طراح صحنه و لباس، طاهره شریفی منشی صحنه، نرگس قاسمی عکاس، حسینعلی مددی تدوین‌گر و علیرضا پویا خواننده تیتراژ.

دیدگاه