۵۰۰ عنوان کتاب تا آخر سال به کتابخانه‌های کلیمیان فارس اهدا می‌شود

  • 20 دی 1399 - 20:59
۵۰۰ عنوان کتاب تا آخر سال به کتابخانه‌های کلیمیان فارس اهدا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ عنوان کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های کلیمیان این استان اهدا می‌شود.

صابر سهرابی، شنبه در دیدار با همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مسائل فرهنگی و هنری جامعه کلیمیان فارس، بیان داشت: شیراز در ششمین دوره جشنواره پایتختی کتاب ایران، به این جایگاه دست یافت و در این راستا موظف است تا شهریورماه ۱۴۰۰ ترویج کتابخوانی را در میان تمام گروه‌ها و اقشار توسعه بخشد.

وی، با بیان اینکه این اداره کل آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری پشتیبان پیروان ادیان توحیدی باشد، افزود: انجمن‌های ادیان الهی در استان فارس نیز همچون دیگر هم‌استانی‌ها در زمینه تهیه، توزیع و ترویج کتاب و کتابخوانی تقویت خواهند شد.

نماینده کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، تعداد کلیمیان ساکن در استان فارس را ۶ هزار نفر برشمرد و گفت: کلیمیان این استان در مسیر پویایی فرهنگی و هنری گام‌های ویژه‌ای برداشته‌اند.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی ادامه داد: اگر چه شیوع ویروس کرونا، از پویایی فرهنگی کلیمیان کاسته است اما با وجود این، انجمن کلیمیان شیراز همچون همیشه، خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر با رویکرد فرهنگی و هنری البته در فضای مجازی آماده می‌کند.

دیدگاه