کانگورو، اثر کارگردان شیرازی مجوز حضور در جشنواره فیلم فجر را کسب کرد

  • 16 دی 1399 - 14:01
کانگورو، اثر کارگردان شیرازی مجوز حضور در جشنواره فیلم فجر را کسب کرد

فیلم کانگورو به کارگردانی ابوالفضل فرهادی سینماگر شیرازی، نماینده شیراز در بخش فیلم کوتاه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد.

ابوالفضل فرهادی که پیشتر باعنوان کارگردان و بازیگر تئاتر فارس شناخته می‌شد، در نخستین تجربه کارگردانی فیلم کوتاه، پس از راهیابی به سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بنابر اعلام سایت رسمی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، شرایط حضور در جشنواره فجر را نیز کسب کرد.

فرهادی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دستمایه ساخت کانگورو شرایط جهانی ناشی از بحران شیوع کرونا بوده است، عنوان کرد: در قریب به یک سال گذشته، رسانه‌ها نقشی مهم در القای امید یا ناامیدی به بشر داشته‌اند و بسیاری از رفتارهای آدمی را هدایت کرده‌اند.

او انتشار اخبار ضد و نقیض، فزونی یافتن شایعات و آسیب اخبار جعلی به روان انسان‌ها را همسو با آسیب‌های جسمی این بیماری دانست و عنوان کرد: گاه به نظر می‌رسد، ترس از بیماری حتی بیش از  ابتلا به آن قربانی گرفته، قربانیان خاموشی که در ظاهر انسان‌هایی سالم‌اند؛ اما از درون متاثر از اخبار دروغین، دچار بحران شده‌اند.

این کارگردان شیرازی اظهار داشت: بر این اساس، پیگیری اخبار به ‌ویژه از رسانه‌هایی که القای ترس و ناامیدی را بیش از امیدواری به بهبود وضعیت، تبلیغ می‌کردند باعث ایجاد افسردگی در جامعه شد و هدف از ساخت فیلم کانگورو هجوم اخبار به انسان و تحت تاثیر قرار دادن زندگی اوست.

فرهادی همچنین بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در میان تمامی اقشار تاکید کرد و گفت: فیلم ۱۵ دقیقه‌ای کانگورو تلاش می‌کند آدمی را به آموختن مهارت‌های زندگی دعوت کند و تلخی آن، درواقع شیرینی افزایش آگاهی را به همراه دارد که برآیندش، خودمراقبتی است.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: ابوالفضل فرهادی؛ بازیگران: حسن فلاح‌زاده، نگین فرهادی و ارسلان فرهادی؛ مدیر فیلمبرداری: امین باقری؛ تدوین و مشاور کارگردان: افشین شهسواری؛ طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی‌نژاد؛ آهنگساز: حداد حیدری؛ صدابردار: ایمان باقری؛ صداگذار: معصومه حاجی‌یوسف؛ اصلاح رنگ: مهران دوستی؛ دستیار کارگردان و طراح لباس: نرگس شیرازی‌نژاد؛ مدیر تولید: صیاد مرئی؛ برنامه‌ریز:مهدی روحانی؛ جانشین تهیه: احسان محسنی؛ طراح عنوان و پوستر: محسن گل‌آرایش؛ طراح گریم: فرزانه رادفر؛ طراح صحنه: بهرام خواجه‌ملک؛ مشاور رسانه‌ای: سمیرا متین‌نژاد؛ عنوان‌بندی: مرضیه مسائلی؛ منشی صحنه: فاطمه غیثی و استوری بورد: فرناز فتحی‌زاده.

بخش فیلم کوتاه جشنواره فجر سال ۱۳۹۹، میزبان ۳۸ فیلم کوتاه است. در این بخش فیلم‌های کوتاهی با زمان بین ۳ تا ۱۵ دقیقه به نمایش درمی‌آید. هیات داوران این بخش یک فیلم را باعنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

دیدگاه