آیا فیلم به تعداد کافی برای برگزاری اسکار ۲۰۲۱ وجود دارد؟

  • 29 آذر 1399 - 0:46
آیا فیلم به تعداد کافی برای برگزاری اسکار ۲۰۲۱ وجود دارد؟

آیا با توجه به شیوع کرونا و کاهش میزان تولیدات در دنیای سینما، آکادمی اسکار به سنت هرساله مراسم خود را برگزار خواهد کرد؟

به گزارش یورو نیوز، پاسخ هنوز روشن نیست. باید دید آیا در سال آینده برای فیلم انگل (Parasite) ساخته بونگ جون-‌هو، کارگران کره جنوبی جانشینی پیدا خواهد شد یا خیر.

یافتن پاسخ از آن رو سخت است که اگرچه بسیاری از فیلم‌ها در سالن‌های سینما اکران نشدند، اما مستقیما در سامانه‌های متعدد پخش آنلاین فیلم و سریال همچون نتفلیکس در سراسر جهان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند.

لیندسی بار، منتقد سینما در این باره می‌گوید: «دانستن اینکه امسال چه بر سر اسکار خواهد آمد، آسان نیست. در حال حاضر، قرار است که اسکار اواخر آوریل یعنی دو ماه دیرتر از زمان معمول برگزار شود و بنابراین فیلم‌هایی که تا پایان ماه فوریه پخش شوند، هنوز واجد شرایط نامزدی در اسکار هستند.»

در میان فیلم‌هایی که تا کنون عرضه شده و توجه بسیاری را جلب کرده‌اند، می‌توان به فیلم «مانک» تازه‌ترین اثر دیوید فینچر، کارگردان پرآوازه آمریکایی اشاره کرد. با این وجود «مانک» تنها فیلم مطرح در میان منتقدان نیست.

لیندسی بار می‌گوید: «امسال فیلم‌های فوق‌العاده زیادی بویژه ساخته شده توسط کارگردانان زن وجود دارند که ممکن است کمی بیش از دیگر سال‌ها توجه منتقدان را جلب کنند. زیرا فلیم‌های مستقلی هستند که احتمالا تا کنون خیلی به عنوان یک فیلم پرستیژ تعریف نمی‌شدند. بنابراین اگر اسکار به روال همیشه برگزار شود، باید انتظار انتخاب‌هایی را داشت که همه را شگفت‌زده می‌کند.»

فیلم «نومادلند» ساخته خانم کلوئی ژائو، کارگردان ۳۸ ساله چینی نیز از دیگر آثاری است که بخت زیادی برای برنده شدن در این رقابت را دارد. این فیلم توانسته شیر طلایی جشنواره ونیز را هم کسب کند.

مراسم اسکار قرار است ۲۵ آوریل برگزار شود.

دیدگاه