راهیابی مستند کارگردان شیرازی به مرحله پایانی جشنواره فیلم مستند ایران

  • 25 آذر 1399 - 13:45
راهیابی مستند کارگردان شیرازی به مرحله پایانی جشنواره فیلم مستند ایران

مستند ‘براده’ ساخته محمدرضا حق‌نگهدار کارگردان شیرازی به بخش مستندهای کارآفرینی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) راه یافت.

مستند ‘براده’ روایتی از زندگی سید احمد قریشی‌نژاد کارآفرین ملی حوزه صنعت استان فارس است که با نگاهی آسیب شناسانه به بحران‌های اقتصادی و آثار آن در زندگی کارآفرینان و انتقاد از امید آفرینی‌های فرمایشی، روایت متفاوتی از زندگی یکی از کارآفرینان ملی حوزه صنعت را به تصویر می‌کشد.

محمدرضا حق‌نگهدار سه‌شنبه درباره تولید این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: امیدآفرینی به شکل فرمایشی رخ نمی‌دهد و باید زمینه آن را داشته باشیم و آنچه روشن است اینکه ما نیازمند گفت و گو و تبادل اطلاعات بین نسل‌های گذشته و امروز هستیم.

وی ادامه داد: مواجه نسل گذشته با برخی بحران‌های احتمالی و عبور آنها از آن بحران‌ها ممکن است برای نسل جوان امروز ما درس‌های بسیاری داشته باشد و در مقابل، ایده‌ها و افکار تازه‌ جوانان امروزی هم می‌تواند به سهم خود راهگشا باشد.

او افزود: می‌توان گفت که چهره‌هایی که در سالیان گذشته در حوزه کارآفرینی فعالیت داشته‌اند، امروز در کنار تجربه‌ای که دارند برای برون رفت از برخی بحران‌های موجود نیازمند فکرها و ایده‌های نو هستند.

حق‌نگهدار تصریح کرد: یکی از راهبردهایی که در این مستند به دنبال به تصویر کشیدن آن بودم، مسیر پرتلاطم موفقیت چهره‌های شاخص بود، کارآفرینان موفقی که با تلاش در جهت حل بحران‌های بزرگ حرکت کردند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) از ۲۵ آذر تا دوم دیماه ۹۹ به شکل آنلاین در فیلیمو ، نماوا، هاشور و تیوا نمایش داده می‌شود.

دیدگاه