معاون ارشاد فارس:مراکز فرهنگی و هنری بی‌پروا بازگشایی نشوند

  • 15 آذر 1399 - 19:01
معاون ارشاد فارس:مراکز فرهنگی و هنری بی‌پروا بازگشایی نشوند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: گرچه مراکز فرهنگی و هنری بیشترین ضرر و زیان را از شیوع ویروس کرونا متحمل‌ شده‌اند، شرایط جامعه و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا الزام می‌کند که این مراکز بی‌محابا بازگشایی نشوند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از قول بهروز مرامی اعلام کرد: آمار شیوع کرونا در فارس همچنان نگران‌کننده است؛ بر همین اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفت که تعطیلی عمومی را به مدت یک هفته تمدید کند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خود را ملزم می‌داند که بر اساس این مصوبات عمل کند؛ هرچند همواره پیگیر تسهیل شرایط فعالیت مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی و فراهم شدن مقدمات بازگشایی و ادامه فعالیت این مراکز با رعایت پروتکل‌ها هستیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد فارس با بیان اینکه تلاش مسوولان ارشد فارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی،کنترل این بیماری بوده است خواستار همراهی فعالان عرصه فرهنگ و هنر با هدف قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ شد.

مرامی گفت: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تسهیلات و کمک‌هایی را در قالب وام‌های کم بهره برای مراکز فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌های دارای مجوز فعالیت، پیش‌بینی کرده‌اند و بسیاری از این مراکز نیز درخواست‌های خود را برای استفاده از تسهیلات ارائه داده‌اند که اندکی از بار آسیب‌ها را در این دوران می‌کاهد.

به گزارش ایرنا  ۲هزار و ۱۲۰ نفر در استان فارس مستقیما در زمینه هنری فعالیت می‌کنند و بسیار مشاغل دیگر نیز وابسته به این افراد هستند که به آمار اضافه می‌شوند؛ همچنین در حوزه فرهنگی نیز ۶هزار و ۵۰۰ نفر در تمامی بخش‌ها و زیر مجموعه‌ها مشغول‌اند.

پیش از این اعلام شده بود ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اصحاب فرهنگ و هنر فارس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار کسب و کارهای فرهنگی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه