عدم بازگشایی مراکز فرهنگی هنری در فارس

  • 13 آذر 1399 - 19:49
عدم بازگشایی مراکز فرهنگی هنری در فارس

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با اینکه خوشبختانه شاهد پایین آمدن آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در سطح استان و شهر شیراز هستیم ولی این آمار همچنان نگران کننده هست و میشود گفت که بیماری کووید ۱۹ همچنان در استان مبتلا ها و فوتی های زیادی رو دارد و بر همین اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب کرده که تعطیلی های عمومی به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید بشود.

بهروز مرامی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم به عنوان یکی از دستگاه های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خود را ملزم میداند که بر اساس این مصوبات عمل و آنها رو پیاده کند. اگرچه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شخص آقای سهرابی مدیرکل این اداره کل همواره پیگیر بوده اند که به گونه ای شرایط برای مراکز فرهنگی هنری آموزشی تسهیل شود تا شاهد ایجاد مقدمات بازگشایی و ادامه فعالیت این مراکز با رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم، اما می بینیم که متاسفانه شیوع بیماری و تعداد مبتلا های جامعه و متاسفانه فوتی هایی که بر اثر این بیماری روزانه در سطح استان و شهر شیراز رخ میدهد، مانع از این اقدام میشود که ما به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم در این زمینه زمینه بازگشایی اینگونه مراکز کاری از پیش ببریم.

وی اظهار داشت: تلاش استاندار فارس و معاون ایشان که به عنوان رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا و تمامی دستگاه‌های متولی از جمله زحمتکشان کادر بهداشت و درمان بر این هست که این بیماری کنترل گردد و امیدواریم که هر چه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری در سطح جهان و در کشور ما و در استان پهناور فارس باشیم. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشکر از تمامی مسئولین و مدیران آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری از این مدیران و مسئولین این مراکز خواهشمند است که آنها هم سهمی در تسریع ریشه کن شدن این بیماری بردارند.

مرامی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از همه واقف بر این امر است که مراکز فرهنگی و هنری شاید بیشترین مشکلات و ضرر و زیان های ناشی از شیوع بیماری متوجه این مراکز شده، اما با توجه به شرایط جامعه و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا الزام میکند که بی محابا دست به گشایش و ادامه و یا بازگشایی این مراکز اقدام نشود.

او بیان داشت: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تسهیلات و کمک‌های رو در قالب وام‌های کم بهره برای مراکز فرهنگی و هنری و آموزشگاه هایی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند پیش بینی نموده و بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری و سالن های سینما و نمایش و نگارخانه ها در سامانه نسبت به درخواست و ثبت تقاضای وام اقدام کرده‌اند که در دست بررسی است و نتیجه آن رو امیدواریم که در اسرع وقت به متقاضیان اعلام کنیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: از همه مدیران و مسئولان مراکز فرهنگی و هنری و همچنین همه هنرمندان تقاضامندیم که نقش خودشون را در امر کاهش شیوع بیماری و متوقف نمودن روند ابتلاء و فوتی‌های آحاد جامعه ایفا کنند.

دیدگاه