جشنواره مجازی دهه فرهنگ و هنر در فارس برگزار می‌شود

  • 04 آذر 1399 - 10:51
جشنواره مجازی دهه فرهنگ و هنر در فارس برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: جشن‌های پایانی سده ۱۳۰۰ با عنوان دهه فرهنگ و هنر فارس در ۱۰ رشته و ۱۰ شهرستان استان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خبری به نقل از صابر سهرابی که در نشست امور شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سخن می گفت، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره موجب شادابی و امیدآفرینی خواهد شد و هنرمندان را نیز به مردم خواهد شناساند.

وی ابراز داشت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ بهمن در سامانه اینجو به نشانی https://injo.co بارگذاری کنند. این آثار در گام نخست به داوری، داوران شهرستان برگزارکننده خواهد رسید و در گام پایانی داوران استانی آثار را ارزیابی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موضوعات این جشنواره را کرونا، کادر سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس اعلام کرد و بیان داشت: تلاش بر این است که همه شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های میزبان بیش از پیش شناسانده شوند.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: طی دو سال گذشته با همکاری و هم‌یاری همه اداره‌های شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی، شیراز را در جایگاه پایتختی کتاب بنشانیم و این عنوان را حفظ کنیم.

وی از شهرستان اوز که در چند سال گذشته گام‌های بلندی در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی برداشت، تقدیر کرد و عنوان داشت: این شهرستان در این چند سال اخیر همیشه در زمره ۱۰ شهر دوستدار کتاب کشور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلات به کسب و کارهای فرهنگی و هنری وارد آمده است، شرایط امروز کشور را جنگی توصیف کرد و اظهار داشت: از یک سو فشارهای اقتصادی و از سوی دیگری همه‌گیری بیماری کرونا بر ما وارد شده است و باید با فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و شادابی، مردم را به سوی پل‌های سرافرازی و تندرستی رهنمون کنیم.

سهرابی همچنین به ارائه تسهیلات به کسب و کارهای هنری در قالب طرحی با عنوان تحفه اشاره کرد و گفت: پیش از این، در دو دوره، کمک‌هایی ۶ و ۱۲ میلیونی با کارمزد چهار درصد، برای کسب‌وکارهای هنری آسیب‌دیده در نظر گرفتیم و هم‌اکنون نیز تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است که در سامانه تحفه قابل ثبت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از رؤسای شهرستانی خواست تا نشست‌های این شورا را بر پایه سرفصل‌های چهارده‌گانه تدوین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار کنند و به سرانجام برسانند تا بتوان برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد.

دیدگاه