جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند در شیراز فراخوان داد

  • 29 آبان 1399 - 11:50
جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند در شیراز فراخوان داد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اعلام انتشار فراخوان جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند به میزبانی شیراز، گفت: این جشنواره برای حمایت از شعار “شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار” برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز فرزاد صدری مشارکت خانواده در ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی‌سازی اوقات فراغت، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی محورهای این جشنواره را فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر،  پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماند و  بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقای فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار،  قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری،  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا معرفی کرد.

صدری اظهار کرد: همه افراد مشارکت‌کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند و  توصیه می‌شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: فیلمبرداری از نمایش باید با گوشی تلفن همراه  و به صورت افقی انجام شود و رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی در هنگام ضبط اثر الزامی است.

صدری با بیان اینکه مدت زمان آثار نمایشی می تواند بین ۴ تا ۱۵ دقیقه باشد، ابراز داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره همراه ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۸۷ یا در قالب لوح فشرده تا تاریخ ۳۰ آذرماه به آدرس شیراز- خیابان حسینی- کوچه ۱- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز- اداره توسعه فرهنگ شهروندی ارسال کنند.

او جوایز گروه‌ برتر در بخش عروسکی و غیرعروسکی را ۲۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، زن و خردسال  و همچنین دکورهای برتر نیز جوایز نقدی اهدا می شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا و بازگشتن شرایط جامعه به وضعیت عادی از آثار برگزیده جشنواره برای اجرای عموم در شیراز حمایت ‌شود.

دیدگاه