فیلم “کانگورو” به جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران رفت

  • 05 آبان 1399 - 17:52
فیلم “کانگورو” به جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران رفت

فیلم کوتاه کانگورو به کارگردانی ابوالفضل فرهادی سینماگر شیرازی به بخش داستانی مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

ابوالفضل فرهادی که فعالیت خود را از کارگردانی تئاتر آغاز کرد، درباره نخستین تجربه ساخت فیلم کوتاه به ایرنا گفت: گرچه ساحت‌ هنرهای تئاتر و سینما  به یکدیگر پیوسته است، تجربه ساخت فیلم با دنیای تئاتر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تئاتر باعث روی‌آوردن به سینما شد، گفت: کرونا تمام محاسبات و برنامه‌های جهان را مختل کرد و بیشترین گزند را به حوزه آسیب‌پذیر فرهنگ و هنر رساند؛ با این حال در زمان تعطیلی تئاتر فرصتی برای نگارش چند فیلمنامه و کارگردانی پشت دوربین دست داد.

این هنرمند شیرازی فیلم کانگورو را حاصل تجربه‌های روانی ناشی از شیوع کرونا دانست و افزود: این بیماری، جز آسیب جسمی و فقدان‌هایش، با انتشار اخبار ضد و نقیض و شایعات به روان انسان‌ها نیز آسیب بسیاری وارد کرده تا آنجا که ترس از بیماری حتی بیش از واقعیت آن، قربانی گرفته است؛ همین موضوع دستمایه ساخت فیلم کانگورو شد.

فرهادی افزود: پیگیری اخبار به ‌ویژه از رسانه‌هایی که القای ترس و ناامیدی را بیش از امیدواری به بهبود وضعیت، تبلیغ می‌کردند باعث ایجاد افسردگی در جامعه شد، هدف از ساخت فیلم کانگورو هجوم اخبار به انسان و تحت تاثیر قرار دادن زندگی اوست.

وی با اشاره به اینکه این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای بر اهمیت سواد رسانه‌ای در جامعه تاکید می‌کند، گفت: کانگورو در تلاش است بر این نکته تاکید کند که می‌توان با دوری از اخبار دروغین و بازار شایعات و در عین حال افزایش آگاهی مهار زندگی را در دست گرفت و در نتیجه از خود محافظت کرد.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: ابوالفضل فرهادی؛ بازیگران: حسن فلاح‌زاده، نگین فرهادی و ارسلان فرهادی؛ مدیر فیلمبرداری: امین باقری؛ تدوین و مشاور کارگردان: افشین شهسواری؛ طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی‌نژاد؛ آهنگساز: حداد حیدری؛ صدابردار: ایمان باقری؛ صداگذار: معصومه حاجی‌یوسف؛ اصلاح رنگ: مهران دوستی؛ دستیار کارگردان و طراح لباس: نرگس شیرازی‌نژاد؛ مدیر تولید: صیاد مرئی؛ برنامه‌ریز: مهدی روحانی؛ جانشین تهیه: احسان محسنی؛ طراح عنوان و پوستر: محسن گل‌آرایش؛ طراح گریم: فرزانه رادفر؛ طراح صحنه: بهرام خواجه‌ملک؛  مشاور رسانه‌ای: سمیرا متین‌نژاد؛ عنوان‌بندی: مرضیه مسائلی؛ منشی صحنه: فاطمه غیثی و استوری بورد: فرناز فتحی‌زاده.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان ۹۹ با برگزاری نشست‌های تخصصی در تهران  آغاز می‌شود و تا سیزدهم آبان ۹۹ ادامه دارد.

دیدگاه