پیکر شجریان برای دفن به آرامگاه فردوسی منتقل شد

  • 18 مهر 1399 - 9:47
پیکر شجریان برای دفن به آرامگاه فردوسی منتقل شد

پیکر محمدرضا شجریان، اسطوره‌ی آواز ایرانی امروز پس از مراسم اقامه نماز با هواپیما به مشهد منتقل شد تا بنا بر وصیت خودش، در کنار آرامگاه شاعر بزرگ حماسه‌سرای ایران، فردوسی در طوس به خاک سپرده شود.

نماز میت برای شجریان حدود ساعت ۶ صبح جمعه ۱۸ مهر در گورستان بهشت ‌زهرای تهران به امامت محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات و از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب برگزار شد. در این مراسم علاوه بر خانواده شجریان شمار دیگری از شخصیت‌های هنری، فرهنگی و سیاسی شرکت کردند.

از جمله شخصیت‌های سیاسی حاضر در مراسم نماز، می‌توان به عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد، حسین علیزاده آهنگ ساز و نوازنده و سهراب پورناظری موسیقی‌دان اشاره کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد در حالی در این مراسم شرکت داشت که دولت در سال‌های اخیر عملا اجازه برگزاری کنسرت و حتی پخش صدای شجریان را نمی‌داد. حسن روحانی، رئیس جمهوری و چند تن دیگر از مقامات نیز پیش از این برای درگذشت شجریان پیام داده بودند.

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، در مراسم نماز پدرش گفت اعلام کرد که با تصمیم خانواده و بنا بر وصیت محمدرضا شجریان جسد پدرش در آرامگاه فردوسی دفن می‌شود. وی گفت خاکسپاری باشکوهی برای پدرش در مشهد برگزار خواهد شد، اما برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در این مراسم دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا رعایت خواهد شد.

محمدرضا شجریان روز پنجشنبه در سن ۸۰ سالگی در تهران درگذشت و تنها دقایقی پس از مرگ وی هزاران نفر از دوستدارانش در مقابل بیمارستان حاضر شدند تا با وی وداع کنند.

دیدگاه