تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

هنرمندان فارس برای کسب درجه هنری فراخوانده شدند

  • 09 مهر 1399 - 14:46
هنرمندان فارس برای کسب درجه هنری فراخوانده شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند برای کسب درجه هنری، آثار خود را به دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان کشور ارائه دهند و از مزایای آن برخوردار شوند.

صابر سهرابی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هنرمندانی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند که از سوی دستگاه‌ها، نهاد یا دانشگاه‌های دولتی یا عمومی غیردولتی، انجمن‌های تخصصی- صنفیِ هنری یا سه نفر استاد تراز اول در همان رشته کتباً معرفی‌شده باشند.

وی برخورداری از حداقل پنج سال سابقه کار هنری در رشته مرتبط و معرفی‌نامه از استادان معتبر مانند دارندگان درجه یک هنری یا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشته مرتبط را برای کسب رتبه الزامی دانست و گفت: داشتن حداقل مدرک پایان دوره متوسطه برای متقاضیان کمتر از ۴۰ سال ضروری است و در همین مسیر حداقل سن متقاضیان دریافت درجه پنج هنری ۳۵ سال و داشتن حداقل سواد خواندن برای متقاضیان بیش از ۵۰ سال لازم است.

سهرابی افزود: در خصوص سن، برای درجات سه و چهار ۳۰ سال در نظر گرفته شده است. سن برای متقاضیان درجه دو هنری حداقل ۳۵ سال و برای متقاضیان درجه یک هنری نیز ۴۰ سال تعیین شده است؛ البته از همه مهمتر اینکه، حداقل ۱۵ سال سابقه فعالیت مستمر حرفه‌ای در رشته مربوطه برای درجه یک هنری ضروری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: اهالی فرهنگ، ادب و هنر می‌توانند مدارک تشویق و تقدیر از هنرمندی خود یا نمونه آثار منتشرشده به صورت مقاله، تحقیق، یادنامه و… را ارسال کنند.

وی در ادامه به معرفی انواع نشان‌های هنری پرداخت و افزود: نشان درجه یک معادل دکترای هنری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج برابر دیپلم محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: هنرمندان این استان می توانند با مراجعه به حوزه معاونت هنری این اداره کل مدارک خود را ارایه دهند.

دیدگاه