اجرای آموزش‌های مجازی در فرهنگسراهای شیراز

  • 01 مرداد 1399 - 19:26
اجرای آموزش‌های مجازی در فرهنگسراهای شیراز

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز آموزش‌های مجازی در فرهنگسراها در قالب طرحی با عنوان «شهر آموز» خبر داد.

مرتضی جعفری چهارشنبه اول مرداد در جمع خبرنگاران با یادآوری محدودیت‌های گسترده ایجاد شده در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دوران شیوع کرونا، گفت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۰۰ هزار نفر ساعت از کارگاه‌های آموزشی فرهنگی، هنری و ورزشی فرهنگسراهای شیراز بهره بردند؛ اما متاسفانه همه‌گیری ویروس کرونا فرصت ارائه این خدمات گسترده را به شهروندان در فضای حقیقی را از ما گرفت.

وی افزود: گرچه رویدادهایی همچون نوروز، هفته شیراز، ماه مبارک رمضان، بزرگداشت ملاصدرا، دهه کرامت و… در شبکه‌های اجتماعی اجرا و با استقبال غیرمنتظره‌ای از سوی شهروندان مواجه شد، باید برای حوزه آموزش و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان که از وظایف مراکز فرهنگی است، تدابیری اندیشیده می‌شد که پروژه «شهر آموز» در همین راستا برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در پروژه «شهر آموز» بیش از ۵۰ عنوان آموزشی، فرهنگی و هنری تعریف ‌شده است، خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای این آموزش‌ها در چهار فرهنگسرا به‌صورت برخط (آنلاین) با محورهای «قرآن و معارف اسلامی»، «موسیقی و هنرهای تجسمی»، «ادبیات»، «مشاوره خانواده» و «آفرینش‌های هنری خانگی» فراهم‌شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: هزینه کلاس‌های آموزشی در سازمان فرهنگی ۷۰ درصد  کمتر از  آموزشگاه‌های رسمی است، ضمن اینکه در آموزش‌های مجازی ۳۰درصد تخفیف نیز برای شهروندان در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه آموزش‌های مجازی درصورت راه‌اندازی فرهنگسراها نیز ادامه می‌یابد، گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شد امکانهای ناآزموده‌ای در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود که لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های فضای مجازی را بیش‌ازپیش نمایان کرد.

جعفری ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای آگاهی از جزئیات عناوین آموزشی و نیز نام‌نویسی در کلاس‌ها که تا تاریخ هشتم مردادماه ادامه خواهد یافت، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی شهرداری به آدرس Farhangi.shiraz.ir مراجعه کنند.

دیدگاه