سولماز دهقانی: خیابان «امید نوروزی» پیاده‌راه هنر می‌شود

  • 19 اردیبهشت 1399 - 13:41
سولماز دهقانی: خیابان «امید نوروزی» پیاده‌راه هنر می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز از بررسی و اجرای دو پروژه فرهنگی پیاده راه هنر و باغ مطالعه در شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل شورای شهر شیراز، «سولماز دهقانی» با اشاره به یکصد و پنجمین جلسه ویدئو کنفرانسی کمیسیون پیرامون موضوع پیاده‌ راه هنر و باغ مطالعه که با حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهری برگزار شد، گفت: پروژه پیاده راه هنر که با هدف حضور مردم در فضاهای شهری و رونق حیات اجتماعی شهر برنامه‌ریزی شده ، توسط معمار صاحب نام شیرازی«مهرداد ایروانیان» طراحی و در خیابان «امید نوروزی» اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه که با رویکرد فرهنگی و هنری اعم از هنرهای نمایشی و موسیقی پیشنهاد شده، پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب و تصویب فازهای اول و دوم طراحی پروژه تا پایان نیمه اول سال جاری وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی رویکرد پیاده محوری در شهرها را راهکاری موثر دانست که علاوه بر کاهش استفاده از خودرو، منجر به توسعه منظر شهری و گسترش مطلوب فضاهای باز شهری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در فضاهای پیاده، عابر با فضای فیزیکی و کالبد شهر بیشتر درگیر می‌شود، گفت: به همین دلیل کیفیت منظر شهری و جذابیت محیط اهمیت بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز، خیابان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را خیابانی کم تردد دانست و اظهار داشت: همین مساله سبب می‌شود که اجرای این پروژه از لحاظ ترافیکی مشکلی ایجاد نکند.

دهقانی با اشاره به موضوع پیشنهاد ایجاد باغ مطالعه در یکی از باغ‌های بلوار چمران نیز عنوان داشت: طرح پیشنهادی باغ مطالعه در یکی از باغات بلوار چمران به مساحت ۴هزار متر مربع و با مالکیت شهرداری شیراز، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم حفاظت از گنجینه باغ‌های شیراز که با رعایت حفظ کاربری باغات منجر به نگهداری و احیا باغات خواهد شد، طراحی این پروژه با مهلت زمانی یک ماهه به اداره مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز محول شده است.

دیدگاه