گشایش نمایشگاه «کودکان در تکاپوی صلح» در شیراز

  • 18 بهمن 1398 - 10:26
گشایش نمایشگاه «کودکان در تکاپوی صلح» در شیراز

نمایشگاه آثار تجسمی کودکان مناطق محروم شیراز به نام “کودکان در تکاپوی صلح” تا ۲۵ بهمن‌ ۹۸ در گالری سروناز این شهر برقرار است.

کودکان سنین هفت تا ۱۲ ساله محلات محروم شیراز از مردادماه سال ۹۸ با شرکت در کلاس‌های تجسمی، آثاری را در زمینه صلح و مدارا خلق کرده‌اند، این آثار در قالب مجسمه‌سازی به‌ صورت “پاپیه ماشه” ظرف ۶ ماه توسط این کودکان به ثمر رسیده است.

اجرای این طرح به‌ صورت مشترک بر عهده معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ۹ سازمان و خیریه مردم‌نهاد و همچنین گالری سروناز بوده است.

موژان انصاری، سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، به خبرگزاری ایرنا گفت: گروه‌های مختلف در کارگاه‌های چهار جلسه‌ای که هر یک به مدت سه ساعت برگزار شد، شرکت جستند و هر گروه در مجموع ۱۲ ساعت آموزش دیدند.

موژان انصاری با اشاره به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در کنار یکدیگر تجربه‌ای خوب را رقم زده است، افزود: این رویداد با افزایش سطح هم‌افزایی، راهکاری برای تمرین کار گروهی هم برای کودکان و هم برای سازمان‌های مردم‌نهاد بوده است.

به گفته وی جمعیت امام علی (ع)، بنیاد صلح پارس، سمن فصل سبز زندگی، ترنم زیبای محبت، شکرانه مهر نیکان، آفرینش لبخند، خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع)، پایگاه خدمات اجتماعی سهل آباد و پایگاه خدمات اجتماعی سعدی در این پروژه شرکت کرده‌اند.

انصاری، درباره روند اجرای این طرح، بیان کرد: دختران و پسران زیر پوشش خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در مجموعه هنری و گالری سروناز شیراز و با مربی‌گری هستی خالدی و حسن چگینی، آموزش دیده‌اند، همچنین تهیه مواد اولیه نیز بر عهده شهرداری شیراز بوده است.

وی ادامه داد: استعدادیابی کودکان مناطق کم برخوردار و تغییر روحیه آنان، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مردم نهاد و همکاری مثبت بین افراد مشارکت‌کننده در این طرح از اهداف اجرای این پروژه بوده است و شروع خوبی برای همکاری‌های بیشتر است.

هستی خالدی، مدیر گالری سروناز شیراز نیز در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: در خلال این طرح، آموزش مفاهیم با موضوع صلح و شناسایی استعدادها در زمینه هنرهای تجسمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کودکان در کلاس‌های حجم و مجسمه سازی آموزش دیده‌اند، گفت: این کودکان به دلیل شرایط خاص اجتماعی و خانوادگی دچار خشم هستند و مهمترین اقدام برای تغییر این روحیه آنان، آشنایی آنها با مفهوم صلح است.

خالدی افزود: به کودکان معنای صلح را آموختیم و قصد داریم این طرح را باعنوان «کودکان در تکاپوی صلح» به صورت هرساله برگزار کنیم.

عکس: نرگس قاسمی

دیدگاه