توقیف دو تئاتر در شیراز

  • 06 شهریور 1398 - 8:25
توقیف دو تئاتر در شیراز

مسعود احمدی، نویسنده و کارگردان تئاتر خبر داده که دو نمایش او با نام «عنکبوت» و «خدای مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل آنچه که «مضر بودن این نمایش‌ها برای جامعه و نظام» توصیف شده، توقیف گردیده.

مسعود احمدی در صفحه اینستاگرامش نوشته: نمایشنامه «خدای مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» با وجود مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور در جشنواره استانی فارس در سال ۱۳۸۸ و اجرا در تالار استاد لایق “برای سلامت جامعه مضر تشخیص داده شد و مجوز نگرفت.”

وی افزوده: نمایش عنکبوت با داشتن سه رأی مثبت هیات بازخوان، در مرحله بازبینی تشخیص داده شد که به صلاح مملکت و البته خود من نیست که فعلاً اجرا شود و رد شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر نوشته: یک سؤال برای من پیش آمده، دوستان اداره فرهنگ و ارشاد! اگر شما صلاح من و مملکت را بهتر می دانید پس چطور است که هم من و هم مملکت حالمان روز به روز بدتر می‌شود؟ چطور است که همین نمایش در جشنواره بین المللی دانشجویی ۱۳۹۷ با وجود فضای بسته‌تر اجرا می‌شود و جایزه می‌گیرد و اتفاقی هم برای من و مملکت نمی‌افتد؟ چطور است که فیلم سینمایی «عنکبوت» که از روی همان داستان بنده نوشته شده به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و بازی محسن تنابده و ساره بیات در حال فیلمبرداری است و مشکلی برای من و مملکت ندارد؟

او در انتقاد از این وضعیت ادامه داده: یک سؤال هم از دوستانی دارم که از سال ۱۳۹۲ مدام تبلیغ می‌کنند که «به عقب برنمی گردیم» و «تا ۱۴۰۰ با روحانی»، دوستان! درسته شما به نون و نوایی رسیدید ولی میشه و اجازه می‌دید که حداقل من به عقب برگردم؟ آقای روحانی! میشه؟ آقای رییسی! وقت می‌کنید بعد از رسیدگی به دزدی دوستان به مشکلات امثال من هم برسید؟

مسعود احمدی به تازگی نمایش «شیاطین را فرابخوان» در شیراز روی صحنه برد که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه و چند شب نیز تمدید شد.

دیدگاه