تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

«تابستان داغ کتاب» در شیراز

  • 03 شهریور 1398 - 18:32
«تابستان داغ کتاب» در شیراز

محمدرضا نسب عبداللهی

گروهی از کتابداران شیرازی با حضور در جمع مردم و شهروندان در پارک بعثت شیراز به بیان روش های ترویج کتابخوانی برای ‌کودکان پرداختند.

محمدرضا قانع رییس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس با بیان این مطلب گفت: این برنامه که توسط دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز و با همکاری این انجمن و سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ترتیب داده شده بود، در حیاط مرکز شیرازشناسی واقع در پارک بعثت برگزار شد.

محمدرضا قانع با بیان اینکه گردهمایی صمیمی کتابداران با محورهای مختلف در طول سال انجام می شود افزود: با توجه به لزوم تسری امر ترویج کتابخوانی در جامعه و استفاده از ظرفیت کم نظیر کتابداران در این مسیر، گردهمایی تابستانه با عنوان «تابستان داغ با کتاب» در فضایی عمومی برگزار شد.

وی افزود: عموم مردم و به ویژه مادران و کودکان یکی از مهمترین جوامع هدف در گسترش آگاهی به واسطه ترویج مطالعه مفید هستند بنابراین موضوع این نشست با حضور کودکان و مادران در جمع کتابداران، روش های ترغیب کودکان به کتاب انتخاب شد و کتابداران و مادران به هم اندیشی پرداختند.

این استاد علم اطلاعات و دانش شناسی خاطرنشان کرد: مهدی میرعظیمی نویسنده مجموعه کتاب های یک صفحه ای هم در این نشست تجربیات خود درباره قصه های کودکانۀاین مجموعه را بیان کرد و چند قصه نیز توسط کودکان خوانش شد.

به گفته قانع، شاهنامه خوانی، حافظ و گلستان خوانی و برپایی ایستگاه نقاشی و خلاقیت از دیگر برنامه های «تابستان داغ با کتاب» بوده است.

دیدگاه