بازار هنر شیراز در محله سنگ سیاه راه اندازی می‌شود

  • 24 مرداد 1398 - 8:39
بازار هنر شیراز در محله سنگ سیاه راه اندازی می‌شود

سینا بنی زمانی رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز گفت: بازار هنر شیراز در قالب یک پروژه اوراق مشارکتی، در محله سنگ سیاه، به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

سینا بنی زمانی عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد در جلسه علنی شورای شهر شیراز افزود: این پروژه در آینده‌ای نزدیک با ساز و کار بهره‌برداری تدوین‌شده در معاونت مالی و اقتصادی شهرداری آغاز به کار خواهد کرد .

وی از این پروژه به عنوان “مرکزی برای تولید و عرضه صنایع دستی اصیل و باکیفیت فارس” نام برد و گفت: این زیرساخت، جاذبه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود و بهره‌برداری از این پروژه، درآمد پایداری برای شهرداری به همراه خواهد داشت.

سنگ سیاه، نام یکی از محله‌های شیراز قدیم است. این محله از شمال به محله سرباغ و محله میدان شاه، از غرب به محله باروی شهر، از جنوب به دروازه کازرون و از شرق به محله سردزک محدود می‌شده‌است. از بناهای شاخص محله می‌توان به امامزاده بی‌بی دختران، مسجد ایلخانی، حمام ایلخانی، مسجد مشیر، حسینیه مشیر، بازارچه ارامنه، کلیسای ارامنه، حسینیه کردها، خانه فروغ‌الملک، خانه سعادت، خانه ضیائیان، خانه عبدالهی‌ها، بازارچه حاج زینل و بقعه سید تاج‌الدین غریب اشاره کرد.

دیدگاه