نمایشگاه “آینه ناخودآگاه” در نگارخانه تار و پود

  • 13 مرداد 1398 - 8:37
نمایشگاه “آینه ناخودآگاه” در نگارخانه تار و پود

نگارخانه تار و پود شامگاه جمعه ۱۱ مرداد را با گشایش نمایشگاه نقاشی و طراحی هنرمند شیرازی با عنوان “آینه ناخودآگاه” آغاز کرد.

این نمایشگاه در برگیرنده آثاری از فرزانه دانشمند است. او پیش از این ۶ نمایشگاه انفرادی و ۸ نمایشگاه گروهی در گالری‌های مختلف شیراز برگزار است.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درباره علت نامگذاری این نمایشگاه گفت: نقاشی برای من “انگاره ناخودآگاه” من است. مطالعات عمیق تاریخی، تجربیات گذشته، دانش مبانی هنرهای تجسمی و قلم‌مو و رنگ‌هایم کافی هستند که ناخودآگاهم دستانم را به حرکت وادار کند.

دانشمند آغاز علاقه‌مندی‌اش به دنیای هنر را از دوران مدرسه و آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز عنوان کرد و افزود: تحصیلاتم را در رشته گرافیک تا سال ۸۴ ادامه داد و پس از رد شدن درخواستم برای ادامه تحصیل در گرنوبل فرانسه با تغییر رشته از گرافیک به نقاشی روی آوردم.

این هنرمند با یادکرد از دست دادن خواهرش در یک حادثه تصادف گفت: چند ماه بعد از این حادثه نابهنگام از استادم در ترم آخر دانشگاه خواستم که کمک کند تا صحنه تصادف را بازآفرینم. او جمله‌ای به من گفت که سرلوحه همه لحظاتی شد که پای بوم سفیدی می‌نشینم. “برای آفریدن یک ایده نیازی به زور زدن نیست، دانش تو از این رشته و ناخودآگاهت کار خود را به خوبی بلد هستند” و امروز این عبارت بیانگر تفکرات و الهام‌بخش آثارم است.

نمایشگاه آینه ناخودآگاه تا ۱۶ مردادماه در نگارخانه تار و پود برای بازدید عموم برقرار است.

دیدگاه