پیشنهاد شهردار شیراز برای حمایت از چاپ ۱۰ کتاب

  • 09 مرداد 1398 - 14:55
پیشنهاد شهردار شیراز برای حمایت از چاپ ۱۰ کتاب

محمدرضا نسب عبداللهی: حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در آیین گشایش دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی این کلانشهر پیشنهاد داد تا سازمان فرهنگی شهرداری از چاپ ۱۰ جلد “کتاب ارزشمند و فاخر” تا پایان امسال حمایت کند.

حیدر اسکندرپور در این آئین که با حضور جمعی از مدیران شهری، استانی، اعضای شورای شهر، فرهنگوران و مروجان کتابخوانی برگزار شد، گفت: فعالان حوزه کتاب سرمایه‌های فرهنگی شیراز هستند. از افرادی که طی سال های گذشته در حوزه فرهنگ و کتابخوانی تلاش کردند تشکر می‌کنم و ما نیز امروز در حال ادامه دادن راه آنان هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به تاریخچه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ ایرانی افزود :طی سال‌های گذشته شاهد کاهش میزان کتابخوانی در بین شهروندان بودیم و امیدوارم با گشایش دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی بتوانیم نقشی مثبت در ارتقای سطح کتابخوانی شهروندان ایفا کنیم.

مهندس اسکندرپورعنوان کرد: در شیراز با دارا بودن پیشینه فرهنگی غنی نباید شاهد خشونت های کلامی باشیم. بخشی از این خشونت های کلامی ناشی از عدم انس با کتاب و مطالعه است، از این رو با توجه به رویکرد فرهنگی مجموعه مدیریت شهری باید تلاش کنیم فضای شیراز با ترویج کتابخوانی از این خشونت کلامی فاصله بگیرد.

به گفته شهردار شیراز؛ شهرداری تا پایان سال در چاپ و انتشار ۱۰ جلد کتاب فاخر و ارزشمند همکاری خواهد کرد که این عدد تا پایان دوره به بیش از ۴۰ کتاب خواهد رسید.

بر اساس این گزارش دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز در فرهنگسرای کتاب واقع در بلوار گلستان خیابان شهید معزی با حضور شهردار شیراز، جمعی از مدیران شهری، استانی، اعضای شورای شهر، فرهنگوران و مروجان کتابخوانی آغاز به کار کرد.

دیدگاه