اولین تماشاخانه تابستانه شیراز راه‌اندازی شد

  • 30 تیر 1398 - 10:52
اولین تماشاخانه تابستانه شیراز راه‌اندازی شد

اولین تماشاخانه تابستانه شیراز در یکی از محله‌های قدیمی این شهر و به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تماشاخانه تابستانه درب شازده، شامگاه جمعه ۲۸ تیرماه با حضور رئیس حوزه هنری فارس و جمعی از هنرمندان و اهالی محله گذر سید ذوالفقار، افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری استان فارس در این مراسم گفت: شیراز شهری به قدمت تمدن ایران زمین است و شهریت و مدنیت شیراز جایگاه والایی از گذشته تاکنون داشته است .

محمد کرم اللهی با تاکید بر اینکه محلات نیز بدنه و شاکله اصلی این شهر محسوب می‌شوند که خود دارای اهمیت زیادی است، عنوان کرد: محلات تاریخی شیراز مامنی برای رشد و نمو چهره‌های شاخصی بوده‌اند که بلندقامتان عرصه فرهنگ و ادب این سرزمین به شمار می آیند که باید به احترام آنها کلاه از سر برداریم .

وی محلات را شناسنامه فرهنگی و تاریخی این سر زمین دانست و افزود: محلات تاریخی شیراز حیثیت و اعتبار این شهر به شمار می آیند،  توسعه و پیشرفت محلات تاریخی شیراز فضای رشد را برای شهر شیراز فراهم می‌کند .

کرم اللهی با اشاره به افتتاح این تماشاخانه گفت: برای رشد و اعتلای فرهنگی محلات تاریخی شیراز این تماشاخانه به هت بخش خصوصی و سایر اهالی فرهنگ توسط حوزه هنری گشایش یافت تا این مکان محوری برای اشاعه حوزه فرهنگ باشد .

رئیس حوزه هنری فارس عنوان کرد: در این محله مراکز مختلفی وجود دارد که قرار نیست تماشاخانه درب شازده به رقابت به انها بپردازد بلکه بناست این فضا به محلی برای آموزش‌های فرهنگی رایگان و توسعه فرهنگ تبدیل شود .

کرم اللهی گفت: در این نماشاخانه علاوه بر اکران فیلم به صورت هفتگی، فضا برای تئاترهای خیابانی نیز فراهم خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه تماشاخانه درب شازده فضای سالمی برای ساکنان به ویژه کودکان و جوانان محله فراهم می‌کند، افزود: این مرکز فضایی برای نوجوانان و جوانان ایجاد خواهد کرد که هرکدام از آنها بعدها در حوزه‌های مختلف در قله افتخار قرار گیرند .

رئیس حوزه هنری فارس با تقدیر از همه افرادی که در مسیر افتتاح این تماشاخانه همکاری کردند، بیان کرد: در این مسیر خیلی‌ها همکاری و حمایت‌های همه جانبه ای کردند و گروهی نیز با نقدهای خود ما را در مسیر اجرای بهتر این طرح یاری رساندند که باید از همه انها تشکر و قدردانی کرد .

در ادامه این مراسم، کتاب «زیارت» با موضوع شعر با مفاهیمی مانند زیارت، جشن تکلیف و ارتباط معنوی کودک و والدین به زبان کودکانه سروده طیبه نیکو نیز رونمایی و به کودکان حاضر در مراسم ارائه شد .

درب شازده و محله سید ذوالفقار، از محله های قدیمی شیراز به شمار می‌رود که در حد فاصل خیابان تیموری و زند واقع شده است.

این محله که بخش‌هایی از آن بهسازی شده است، اکنون بیشتر مهاجران افغان را در خود جای داده است و عمده منازل قدیمی موجود یا ساکنی غیرشیرازی یا مهاجر افغان دارد.

دیدگاه