“باغ‌های شیراز به باغ کتاب تبدیل شود”

  • 16 تیر 1398 - 15:09
“باغ‌های شیراز به باغ کتاب تبدیل شود”

محمدرضا نسب عبداللهی

احمد تنوری، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز پیشنهاد کرد تا بخشی از باغ های این کلانشهر به «باغ کتاب» تبدیل شود.

به گفته احمد تنوری، اجرای این طرح هم می تواند سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان شود و هم از نابودی باغ ها جلوگیری کند.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: جمع‌بندی نظرات کارشناسان کمیته فرهنگ عمومی شورا در خصوص طرح احداث مجموعه فرهنگی فراغتی باغ کتاب به صحن شورا ارجاع خواهد شد.

پیش از این در تهران نیز «باغ کتاب» در ۱۱۰ هزار مترمربع ایجاد شده. باغ کتاب تهران یک مجموعه فروشگاه کتاب و سرگرمی‌های علمی در منطقه عباس‌آباد تهران است.

با این حال آنچه که احمد تنوری در خصوص ایجاد باغ کتاب در شیراز پیشنهاد کرده، در فضایی متفاوت با تهران است. او گفته که این باغ کتاب در باغ‌های انبوه قصردشت ایجاد شود.

باغ‌های شیراز در دهه‌های گذشته حدود سه هزار هکتار بوده اما با تغییر کاربری‌ها، تخریب‌ها و ساخت و ساز به حدود ۶۰۰ هکتار کاهش یافته.

برای نخستین بار است که پیشنهاد شده باغ‌های شیراز به باغ کتاب تبدیل شوند

فعالان محیط زیست و شهروندان خواهان حفظ این باغ‌ها هستند، احمد تنوری هم می‌گوید ایجاد باغ کتاب در باغ‌های شیراز می‌تواند جلوی ادامه نابودی آن‌ها را بگیرد.

این نخستین بار است که پیشنهاد شده باغ‌های شیراز به باغ کتاب تبدیل شوند.

دیدگاه