تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

لغو کنسرت نمایش شط رنج در شیراز؛ «مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از حق مردم دفاع کند»

  • 12 مرداد 1397 - 5:48
لغو کنسرت نمایش شط رنج در شیراز؛ «مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از حق مردم دفاع کند»

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز در واکنش به لغو اجرای کنسرت نمایش «شط رنج» در اینستاگرامش خطاب به صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نوشت: «مدیر کل فرهنگ و ارشاد در برابر مجوزی می‌دهد مسئول است. جناب آقای سهرابی از حق مردم دفاع کنید.»

اجرای کنسرت نمایش شط رنج اثری از علی قمصری که بلیت فروشی آن از ۱۶ تیرماه در شیراز آغاز شد و از جمعه ۵ مردادماه بر روی صحنه رفت، لغو شد.

علی قمصری در صفحه اینستاگرامی خود در این خصوص نوشت: «متأسفم که در میان این همه غارت و اختلاس، تیغ‌ها تنها برای هنر و آن هم صدای بانوان تیز می‌شود.»

او افزود: متأسفانه با وجود استقبال چشمگیر از شط رنج، پس از رفع موانعی که به لغو اجرا منجر شد، چهارشنبه دوباره به طور کلی مجوز امشب و اجراهای بعد در شیراز را لغو کردند.

این هنرمند در ادامه از آنچه فضای پادگانی پشت صحنه و چک کردن کلاه گیس بازیگران برای اطمینان از مصنوعی بودن این کلاه گیس نامید انتقاد کرد و از درخواست سانسور نیمی از اجرا نوشت.

پس از انتشار این مطلب در فضای مجازی هشتگ نه به لغو برنامه هنری در اعتراض به این رویداد در میان کاربران شیرازی منتشر شد.

سارا رسول‌زاده که در این نمایش به ایفای نقش می‌پرداخت نیز به این تصمیم واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: متأسفانه پس از سختی‌های بسیار و اجراهای موفق کنسرت تئاتر شط رنج در تهران و رشت به رهبری علی قمصری پس از لغو یک باره، این اجرا در شیراز امروز برای بار دوم لغو شد.

این هنرمند دلیل لغو اجرا را تک خوانی خواننده زن عنوان کرده است.

دیدگاه