«تقلب در کنسرت حمید هیراد در شیراز؟»

  • 07 مرداد 1397 - 15:09
«تقلب در کنسرت حمید هیراد در شیراز؟»

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مطالبی را مبنی بر اجرای پلی‌بک حمید هیراد در کنسرتش در شیراز منتشر کرده‌اند؛ پس از این موضوع دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عمل شده و می‌گوید فیلم‌های کنسرت این خواننده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رسانه‌ها از لب‌خوانی او در کنسرتش خبر می‌دهند و فیلمی از هیراد در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان از اجرای پلی‌بک در کنسرت زنده دارد.

این در حالی است که حمید هیراد در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلم دیگری که از کنار استیج گرفته شده است، مطرح شدن موضوع اجرای پلی‌بکش را «تخریب های سازماندهی شده» می‌داند و می‌گوید این «جا به جایی صدای کنسرت» است.

در همین حال واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز مطلبی را منتشر و اعلام کرده که تصمیم دارد، فیلم‌ها و و مدارک مربوط به اجراهای مختلف کنسرت اخیر حمید هیراد را بررسی کند.

دفتر موسیقی در این زمینه چنین عنوان کرده است، «به منظور رفع شبهه‌ها و احترام به هنر موسیقی و حقوق علاقه‌مندان موسیقی، تمامی فیلم‌ها و مدارک مربوط به اجراهای کنسرت اخیر حمید هیراد بررسی می‌شود و بر اساس نتیجه به دست آمده از این بررسی تصمیم‌گیری می‌شود.»

سایت عصر ایران در این خصوص نوشت: «اتفاق کنسرت حمید هیراد در شیراز (۲۵ تیر) فقط یک اشتباه ساده یک خواننده نیست بلکه آنچه که بیشتر اذیت کننده است یک رویه، نگرش و فرهنگ است. فرهنگی که مقصر به جای پذیرش اشتباه و عذرخواهی نه تنها آن را قبول نمی‌کند بلکه حتی بر درست بودن آن تاکید دارد…در قضیه حمید هیراد هم بهترین اقدامی که باید انجام دهد پذیرش اشتباه و معذرت خواهی است، و اگر قرار است در آینده باز پلی‌بک خوانی داشته باشد از همان ابتدا اعلام کند. در کنسرت شیراز یک نوع تقلب را شاهد بودیم اما در اقدام بعدی و تکذیب آن شاهد دروغ هستیم، صداقت را انتخاب کن.»

دیدگاه