سکوت شکسته؛ پروژه عکاسی برای نمایش آسیب‌های حوزه کودکان

  • 20 خرداد 1397 - 23:13
سکوت شکسته؛ پروژه عکاسی برای نمایش آسیب‌های حوزه کودکان

نیمه اول خرداد در شیراز شاهد برگزاری نمایشگاه‌های پی در پی عکس‌های عکاس جوان فاطمه نهاری در دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی بودیم.

فاطمه نهاری مدت‌هاست در حوزه کودکان و نوجوان و گاها در حوزه آسیب‌های آن‌ها مشغول به عکاسی است و این در حالی است که این حوزه از سخت‌ترین حوزه کارهاست و این سختی شامل حوزه‌های مختلف کودکان و نوجوانان می‌باشد.

سکوت شکسته پروره ای است که زمان زیادی را برای مطالعه و عکاسی آن به خود اختصاص داده و آن حالات روحی و ابعاد روانی کودکانی است که مورد خشونت‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

هیچ کدام از تصاویر واقعی نیستند و همگی توسط عکاس و مدل‌هایش بازسازی شده اما این ارائه‌های پی در پی که از زمستان سال گذشته آغاز شده نشان داده که چهره‌ها نزدیک‌ترین حالت‌ها و بعضاً خود آن حالت‌ها را دربردارد.

حضور تیم مشاوره در حوزه‌ آموزشی و حوزه‌ روانشناسی در تاثیرگذاری آثار دیده می‌شود.

این نمایشگاه‌ها در نیمه‌ اول خرداد در دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی با همکاری موسسه‌ آفرینش‌های هنری و ادبی ماهان و فرهنگسرای نهاد نمایندگی رهبری در دانشکده علوم پزشکی شیراز برگزار شد. در این راستا نظر کارشناسان فرهنگ دانشکده علوم پزشکی بر این بود که حضور این تصاویر در میان دانشجویان، اساتید، پزشکان و دست اندرکاران حوزه‌ علوم پزشکی این مهم را یادآوری می‌کند که هنر به مثابه یک ارتباط اجتماعی، آگاهی دهنده و در نهایت می‌تواند در پیشگیری‌ها بسیار موفق عمل کند.

موسسه آفرینش‌های هنری و ادبی ماهان در راستای آگاهی رسانی در حوزه‌ی اجتماعی و سلامت کودکان و نوجوانان برنامه‌های جدیدی را در پیش گرفته که این نمایشگاه از مهمترین آن‌هاست، که به خوبی و تأثیر مناسب برگزار گردید.

فاطمه نهاری دانش آموخته‌ رشته‌ی عکاسی و فعال این حوزه به شمار می‌رودو نمایشگاه‌های متعددی را داشته است.

 

دیدگاه