تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

برپایی نمایشگاه گروهی «رنگیلا» با هدف خیریه

  • 16 اردیبهشت 1397 - 14:09
برپایی نمایشگاه گروهی «رنگیلا» با هدف خیریه

آیین گشایش ششمین نمایشگاه گروهی «رنگیلا» با موضوع کودکان کار و با هدف خیریه در نگارخانه «دوماهی» برپا شد. در نمایشگاه یاد شده، آثار اجرایی با تکنیک و سبک آزاد و در سایز ۵۰ در ۷۰ به بالا نمایش داده شده است.

نمایشگاه گروهی «رنگیلا» در نگارخانه دوماهی تا ١٠ روز برپاست و علاقه مندان می‌توانند صبح و بعد از ظهر از این رویداد هنری بازدید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فرناز می‌رتاجی عضو انجمن هنرهای تجسمی فارس گفت: در این نمایشگاه، آثار اجرایی با تکنیک و سبک آزاد و در سایز ۵۰ در ۷۰ به بالا نمایش داده می‌شود.

او که دارنده چندین مقام نقاشی دیواری در جشنواره‌های شهری، نقاش، طراح و مدرس هنرهای تجسمی و نقاشی، با ۱۵ سال سابقه اجرایی می‌باشد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تاثیرات هنرهای تجسمی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آن‌ها است که در تربیت روحی کودکان موثر است و تمام آن چیزی که یک انسان نرمال نیاز دارد تا با کمک آن‌ها بتواند در جامعه زندگی سالمی داشته باشد از طریق هنر به بچه‌ها آموزش داده می‌شود که این را می‌توان یکی از دلایل ضرورت وجود و آموزش هنر‌های تجسمی در جامعه دانست.

خانم می‌رتاجی در پایان با اشاره به اینکه از این ویژگی هنر می‌توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد یا از زبان گویای آن برای نمادهای قدیسان هر دوره سود برد، افزود: پزشکان بسیاری هستند که به بعضی از مریضانشان توصیه می‌کنند که با گل کار کنند و سفال و مجسمه‌های گلی و خمیری بسازند یا هنر موسیقی و نقاشی بیاموزند.

دیدگاه