برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز معرفی شدند

  • 14 اردیبهشت 1397 - 21:03
برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز معرفی شدند
 برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز از سوی هیات داوران معرفی شدند.
جایزه بهترین کارگردانی با عنوان «مینیمالیسم» در طراحی و اجرا همراه با جایزه نقدی به فیلم «بازمانده» به کارگردانی فرزاد قبادی نژاد رسید.
در بخش انیمیشن جایزه برترین فیلم و تندیس جشنواره  به فیلمی از علی زارع قنات نویی با عنوان «چشم انداز خالی» اهدا و انیمیشن «والیبال» به کارگردانی کاوه سیستانی شایسته تقدیر و موفق به کسب لوح شد.
جایزه بهترین متن با عنوان طراحی روایتی را چند لایه و متداخل در متن جاری زندگی را به فیلم «درگذشته» به کارگردانی نگین امین زاده اهدا گردید.
در بخش تجربی فیلم «اتیکت» ساخته امیر لشکری موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی شد و فیلم با عنوان «دوئت» به کارگردانی علی لاوری منفرد حایز دریافت جایزه نقدی و لوح تقدیر شد.
در بخش فیلم کوتاه مستند هیئت داوران هیچ اثری را شایسته بهترین فیلم ندانست و تصمیم به اهدای دو تقدیرنامه به دو فیلم گرفتند که جایزه نقدی و لوح تقدیر به فیلم های مستند «جنس سوم» به کارگردانی اصغر برقه و احسان اطمینان و «دوسر برد، دوسر باخت» ساخته آزاده مسیح زاده اهدا شد.
در بخش داستانی جایزه نقدی و لوح تقدیر به فیلم «آخر هفته» به کارگردانی وحید بمانی اختصاص یافت و جایزه ویژه هیئت داوران و تندیس و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به فیلم «بابابزرگ» به کارگردانی محمد حسن زاده اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم داستانی هشتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فیلم «مادر مرده» به کارگردانی حامد نجابت اختصاص یافت.
داوری این جشنواره را پیروز کلانتری ، نوید پورمحمدرضا و مازیار محمدنژاد برعهده داشتند.
هشتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز توسط انجمن فیلم کوتاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.

دیدگاه