تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

حضور 11 خواننده زن ایرانی در فستیوال «آواز زنان» برلین

  • 28 اسفند 1395 - 21:40
حضور 11 خواننده زن ایرانی در فستیوال «آواز زنان» برلین

نخستین فستیوال “آواز زنان ایران” در برلین آغاز به کارکرد.در این فستیوال ۱۱خواننده زن از شهرهای مختلف ایران همراه با بیش از ۴۰ نوازنده مرد و زن شرکت دارند. این فستیوال تا روز ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت.

به گزارش رادیو فرانسه، نخستین فستیوال آواز زنان ایرانی با تلاش “یلدا یزدانی” دانشجوی رشته موسیقی اقوام دانشگاه کلن در برلین در حال برگزاری است. اپرای معاصر برلین و جشنواره معاصر تانگو از این فستیوال پشتیبانی مالی و فنی کرده اند.

فستیوال از روز پنجشنبه (۱۶ مارس) آغاز شده و تا روز یکشنبه (۱۹ مارس) ادامه دارد. یازده خواننده زن شرکت کننده در برنامه ها را بیش از ۴۰ نوازنده زن و مرد با سازهای مختلف همراهی می کنند.

هاله سیفی زاده، گلناز شهیار، ژیوار شیخ الاسلامی، سولماز بدری، سیمین سماواتی، زهره قلی پور، یلدا عباسی، شادی بهیار و باران منتظری از جمله خوانندگانی هستند که برای حضور در این فستیوال از استان های مختلف ایران به برلین سفر کرده اند. تا روز شنبه ۱۸ مارس در کنار برنامه های آوازخوانی، دو کارگاه آموزشی با عنوان های “مفهوم مقام در موسیقی کردی” و “دستگاه ها در موسیقی ایرانی” هم با مسئولیت ساسان صمدی و علی قمصری برگزار شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

دیدگاه