مریم نجفی، هنرمند شیرازی نفر برتر “مسابقه نقاشی وینزور و نیوتن” شد

  • 18 بهمن 1396 - 10:24

سیف الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر گفت: مریم نجفی، بانوی هنرمند شیرازی، به عنوان نفر برتر مسابقه نقاشی وینزور و نیوتن با موضوع پرتره شخصی در ایران دست یافت.

 سیف الله پویاراد، افزود:” مسابقه وینزور و نیوتن سال هاست در گستره بین المللی برگزار می شود.
آقای پوریاراد افزود: این مسابقه که به تازگی نمایندگی آن را به عهده گرفته ایم در ایران هم برگزار شد. این رقابت هنری در دو مرحله برگزار می شود، دور اول به صورت مسابقه داخلی ست که فراخوان آن مهر ماه انتشار یافت و خانم مریم نجفی، هنرمند ۳۲ ساله شیرازی توانست با نظر هیات داوران رتبه نخست را از آن خود کند، دور دوم اما توسط دفتر وینزور و نیوتن در لندن پیگیری می شود و نفرات برتر کشورها با هم رقابت می کنند که امیدواریم خانم نجفی در آنجا هم به موفقیت دست یابند.
مریم نجفی با این اثر، نفر برتر “مسابقه نقاشی وینزور و نیوتن” شد

او شورای داوری سه نفره این مسابقه در ایران را معصومه مظفری، بهرنگ صمدزادگان و مریم خوانساری معرفی کرد و گفت: یکی از جنبه های آموزشی این مسابقه اینست که هنرمندان بتوانند رزومه نویسی و نوشتن درباره آثارشان را تمرین کنند از این رو هر هنرمند باید به همراه اثر، رزومه و یک بیانیه کوتاه هم ارسال می کرد که به جهت امتیاز، اهمیتی برابر با خود اثرهنری داشت.

سیف الله پویاراد افزود: هنرمند برتر در ایران مبلغ ۵۰۰ دلار و موسسه هنری که هنرمند برتر را معرفی کرده باشد مبلغ ۱۰۰۰ دلار برنده محصولات وینزور و نیوتن(رنگ روغن وینتون،آکریلیک گالریا و آبرنگ کاتمن) شدند.

او خاطر نشان کرد: هنرمند برگزیده نهایی که در سطح بین المللی انتخاب می شود برنده سفر سه روزه به انگلستان(با یک همراه) ، و دیدار از مجموعه وینزور و نیوتن و گالری های معتبر هنری شهر لندن خواهد شد.

مریم ( سحر) نجفی متولد و مقیم شیراز، از شرکت کنندگان در نخستین دوسالانه نقاشی دامون فر هستند که چهار نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی را در کارنامه کاری خود دارند؛ اثر برگزیده او از مجموعه ” در خواب راحت تر می توان نفس کشید” است

برند وینزور و نیوتن در سال ۱۸۳۲ در لندن پایه گذاری شد و اواخر قرن نوزدهم به جهت کیفیت والایش و کسب جوایز متعدد سلطنتی انگلستان توانست محصولات خود را به هنرمندان سراسر دنیا عرضه کند.

دیدگاه