آثار مطبوعاتی حسن دهقان زیر ذره بین «روزنامه نگار در زوم»

  • 04 بهمن 1396 - 14:09

بیست و نهمین نشست از سلسله نشست های تاریخ مطبوعات فارس به نقد و بررسی آثار “حسن دهقان” روزنامه نگار و رئیس انجمن اهل قلم استان فارس خواهد پرداخت.

حسن دهقان از جمله خبرنگاران فرهنگی استان فارس به شمار می رود که تاکنون در جشنواره های مطبوعاتی مختلفی موفق به کسب مقام هایی همچون «مقام دوم بخش خبر جشنواره ملی مطبوعات سال ۱۳۹۱»، «سه مقام اول، یک مقام دوم و دو مقام سوم در جشنواره مطبوعات فارس سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴»، «یک مقام اول، و دو مقام در جشنواره های موضوعی استان فارس۱۳۹۱ و ۱۳۹۶»، «مقام دوم جشنواره منطقه ای یزد ۱۳۹۳» و ۷ عنوان در حوزه های سرمقاله، شعر، گزارش و طنز در نشریات دانشجویی شده و اکنون در روزنامه افسانه چاپ شیراز مشغول به کار و همزمان مسئولیت انجمن اهل قلم استان فارس و کمیته آموزش خانه مطبوعات فارس را برعهده دارد. او در سال ۱۳۹۲ به عنوان جوان نمونه استان فارس در حوزه رسانه انتخاب و در سال جاری نیز به عنوان یکی از ۱۰ شخصیت برگزیده ترویج کتابخوانی ایران شناخته شد. حسن دهقان در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ رییس دبیرخانه و مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس نیز بوده است.

حسن دهقان افزون بر این فعالیت ها، دستی هم در شعر و شاعری دارد. مجموعه رباعیات او به عنوان «کمی تا قسمتی عاشق» در سال ۱۳۸۴ به چاپ رسید و مجموعه شعر دوم او در آینده نزدیک منتشر می شود. او زمینه فعالیت های کتابخوانی تاکنون «پویش نذر کتاب»، «جشن تکلیف کتابخوانی»، «شبکه کافه های کتابدوست»، «کتابخانه ای به وسعت یک شهر»، ـکمپین ترویج کتابخوانی روستاییان فرزانه» و … را در شیراز اجرا کرده و در موفقیت های روستای امامزاده بزم بوانات برای گسترش کتاب و کتابخوانی نقش ارزنده ای داشته است؛ این چهره فعال مطبوعاتی استان فارس سال ها در سرویس فرهنگ و ادب روزنامه خبرجنوب به فعالیت پرداخته است.

برنامه روزنامه نگار در زوم پنجشنبه ۵ بهمن ماه ساعت ۱۸ به میزبانی سالن اندیشگاه مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

دیدگاه