گلایه سرپرست گروه موسیقی لیان از امام جمعه شیراز

  • 05 دی 1396 - 18:47
گلایه سرپرست گروه موسیقی لیان از امام جمعه شیراز

‎محسن شریفیان، سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر در نامه‌ای به آیت الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز خواهان لغو محدودیت‌هایی شد که مانع اجرای کنسرت این گروه در شیراز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محسن شریفیان در این نامه که تاریخ سوم دی جاری را در پای خود دارد، از امام جمعه شیراز گلایه کرده و نوشته: «از آنجا که موفق به دیدار شما نشدم و فرستادن پیغام هم کارساز نبود، به ناچار در اینجا گلایه خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌دارم. گلایه از کسانى که با قضاوت ناعادلانه، مانع از اجراى من و گروه لیان در شیراز شدند و تصویرى نادرست براى شما ترسیم کردند. موارد کذبى که باعث شد حضرتعالى ما را آنگونه که شنیده شد در نطقتان خطاب قرار دهید، با این حال من و اعضای گروه لیان براى شما از پروردگار سلامتی و عمر طولانى طلب داریم.»

امام جمعه شیراز سال ۱۳۹۳ گفته بود: «ما خواستار تبیین چارچوبی برای برگزاری کنسرت در شیراز شدیم و در مقابل سر و صدایی به راه انداختند که این‌ها هنر را درک نمی‌کنند، سواد موسیقایی ندارند و دست آخر نیز فردی را با عبا و عمامه و در کسوت مسئول ارشد شورای فرهنگ عمومی بردند بوشهر که بیاید از یک مطرب دفاع کند.»

اشاره آیت الله ایمانی به سخنان حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی دبیر وقت شورای فرهنگ عمومی کشور است که در بوشهر از مجوزهای اجرای کنسرت موسیقی دفاع کرده بود.

‎سرپرست گروه موسیقی «لیان» در ادامه نامه‌اش به امام جمعه شیراز افزوده: «هر چه بود گذشت، لیکن برای ما تلخ و سخت بود. سخت بود با وجود اینکه در ایام عزاداری نه از سر خودنمایی و ظاهرفریبی که به سبب فرهنگی که در آن بزرگ شدیم، در میان گروه‌های عزاداری باشیم و بعد در‌‌‌‌ همان سال و دقیقا در‌‌‌‌ همان روز متهم به اجراى خارج از عُرف در یکی از کشورهای اروپایی بشویم. درد دارد و این درد آنقدر زیاد است که نمی‌توانم در مورد جزئیات آن صحبت کنم.»

محسن شریفیان از آیت الله ایمانی خواسته تا زمینه برگزاری کنسرتش را در شیراز فرهم کند: «لطفا راه ارتباطى ما و مخاطبان عزیزتر از جانمان را در شیراز فراهم سازید.»

کنسرت‌های موسیقی در شیراز حدود سه سال قبل با مشکلات متعددی مواجه بودند و در اغلب موارد گروه‌های تندرو با برگزاری تجمع، فضا را برای برگزاری کنسرت موسیقی امنیتی می‌کردند اما از سال ۱۳۹۴ به بعد و انتقال یکی از مقامات ارشد استان فارس به خارج از استان که رهبری تجمعات و تنش آفرینی‌ها را در شیراز بر عهده داشت، برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شیراز با چالش کمتری مواجه است، هر چند گروه لیان همچنان نتوانسته در شیراز کنسرت برگزار کند.

دیدگاه