جشن امضای کتاب احمد زیدآبادی در شیراز برگزار می‌شود

  • 02 دی 1396 - 8:23
جشن امضای کتاب احمد زیدآبادی در شیراز برگزار می‌شود

جشن امضای کتاب «از سرد و گرم روزگار» اثر احمد زیدآبادی چهارشنبه ششم دی در شیراز برگزار می‌شود.

این مراسم قرار است ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در کتابفروشی عبداللهی واقع در ابتدای خیابان ملاصدرا برگزار شود.

کتاب «از سرد و گرم روزگار» که نشر نی به تازگی آن را منتشر کرده خاطرات آقای زیدآبادی از کودکی تا ۱۸ سالگی اوست. این روزنامه نگار در هفت فصل به مرور خاطرات روزگار کودکی خود و ماجراجویی‌های دوران نوجوانی‌اش می‌پردازد. از فقر تا شادی‌های کوچک. این کتاب در ۲۸۵ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان روانه بازار شده است.

احمد زیدآبادی در خردادماه ۱۳۸۸ دستگیر و پس از گذراندن چند ماه انفرادی، در آذرماه سال ۱۳۸۹ و با اتهامات سیاسی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد، محرومیت دائمی از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد.

حبس و تبعید این روزنامه نگار که به «شرف اهل قلم» مشهور است در مرداد ۱۳۹۴ پایان یافت.

آقای زیدآبادی که از جمله نیروهای ملی-مذهبی به شمار می‌رود‌زاده سال ۱۳۴۴ در «زیدآباد» شهرستان سیرجان کرمان است.

احمد زیدآبادی، برنده جایزه قلم طلایی سال ۲۰۱۰ «مؤسسه جهانی مطبوعات» و جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ۲۰۱۱ است.

بنیاد بین‌المللی مطبوعات نیز در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴ شمسی) اعلام کرد که عنوان قهرمان آزادی مطبوعات جهان را به احمد زیدآبادی اهدا می‌کند. این بنیاد گفته بود که عنوان قهرمان آزادی مطبوعات را به این دلیل به آقای زیدآبادی اهدا می‌کند که او «در کشور خود با وجود آزار و اذیت مقام‌ها، شجاعانه برای آزادی بیان، حقوق بشر و مردم سالاری مبارزه کرده است.»

این بنیاد در سال ۱۹۵۰ تأسیس شده و شبکه‌ای از سردبیران، مدیران رسانه‌ای و روزنامه نگاران سر‌شناس از بیش از ۱۲۰ کشور در آن عضو هستند.

جایزه «قهرمان آزادی مطبوعات جهان» در سال‌های گذشته به اکبر گنجی، فرج سرکوهی و ماشاالله شمس الواعظین هم تعلق گرفته بود.

دیدگاه