تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

نمایش آثار سینمای تجربی معاصر در دانشگاه شیراز

  • 14 آذر 1396 - 12:33
نمایش آثار سینمای تجربی معاصر در دانشگاه شیراز

به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه شیراز و با همکاری موسسه پلک تهران، شهر شیراز در روزهای ۸ الی ۱۰ آذر ماه ۹۶ میزبان فیلمسازان تجربه گرای سراسر کشور بود.

این برنامه که نخستین بار در شهریور ماه و در تهران برگزار شد، در ایستگاه دوم به تالار حکمت دانشگاه شیراز رسید و در سه روز فیلم های کوتاه تجربی از فیلمسازان شهرهای مختلف را در خود جای داد.

شایان تدین، دبیر اجرایی برنامه و از اعضای کانون فیلم و عکس دانشگاه شیراز در این خصوص گفت: “طبق هماهنگی های به عمل آمده با موسسه پلک تهران، این برنامه مشابه آنچه در تهران اتفاق افتاد و طی سه روز به نمایش و بررسی منتخبی از آثار سینمای تجربی ایران پرداخت و در روز سوم برنامه، نمایش پررنگ تری از آثار فیلمسازان شیرازی داشتیم.”

وی افزود: “ما در این سه روز شاهد به نمایش درآمدن ۳۲ فیلم از ۳۲ فیلمساز بودیم. آقایان پویا عاقلی زاده، شبیر کلاهدوز، فرهاد غلامی و شایان فتحی و خانم ها شقایق نوروزی، حدیث متقی و نگار حمیدی به عنوان فیلمسازان میهمان ما، و آقایان فرشاد عباسی، هادی حدادی، وحید مباشری و علی لاوری و خانم ها سپیده تجلی و فائزه کریمی به عنوان فیلمسازان شیرازی حاضر در برنامه، پس از نمایش آثارشان به بحث و تبادل نظر با مخاطبین و یکدیگر پرداختند.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، کارگاه ۲ روزه “فیلمسازی کوتاه تجربی” با حضور استاد محمدرضا اصلانی، فیلمساز در دانشگاه شیراز برگزار شد و مباحثی درخصوص رابطه سینما و سایر هنرها، تجربه گرایی و سینمای تجربی و سینمای مستند مطرح شد.

تدین در این باره گفت: “امید این است که این برنامه سرآغازی بر تولیدات خلاقانه و ثمراتِ عینی زیر نظرِ استاد محمد رضا اصلانی باشد.”

به گفته شقایق نوروزی از برگزارکنندگان این برنامه در تهران، موسسه پلک تهران در نظر دارد برنامه “سه روز با سینمای تجربی معاصر” را در شهرهای دیگر نیز به مرحله اجرا برساند تا فرصتی باشد برای دیده شدن آثار فیلمسازان تجربه گرای کشور و در کنار آن ایجاد امکان آشنایی این فیلمسازان جوان با یکدیگر و تشکیل تیم های فیلمسازی.

مهدی دواچی دبیر کانون فیلم و عکس دانشگاه شیراز نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه گفت: “باید از تلاش های خانم نوروزی و همکارانشان در موسسه پلک تهران که زمینه ساز برگزاری این برنامه در شیراز بودند و همچنین از آقای شایان تدین و دوستانم در کانون فیلم و عکس که برگزارکننده برنامه بودند، قدردانی ویژه ای داشته باشم. در نظر داریم این برنامه را در سال های بعد و با شرایط بهتری در زمینه سالن نمایش به انجام برسانیم. امیدواریم شاهد حضور فیلم هایی محصول کانون فیلم و عکس دانشگاه در برنامه هایی از این دست باشیم.”

دیدگاه