لزوم تعطیلی مدارس ایران در هفته اول اسفند

  • 02 اسفند 1398 - 16:20
لزوم تعطیلی مدارس ایران در هفته اول اسفند

محمدرضا عبداللهی

سردبیر آبان پرس


۱- وزارت بهداشت به صورت قطره‌چکانی در حال خبررسانی در خصوص آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در ایران است. آخرین خبرهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد دستکم ۱۳ نفر در شهرهای قم، تهران و گیلان به کرونا مبتلا شده‌اند، هر چند آمار غیررسمی بیشتر از این عدد است. از اراک و بابل نیز خبرهای مشابهی منتشر شده و در روزهای آینده احتمال گسترش آمار مبتلایان در مناطق دیگر کشور وجود دارد.

۲- در همین حال روز جمعه دوم اسفند بسیاری از مدارس و مساجد در سرتاسر ایران به عنوان شعبه رأی‌گیری مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به دلیل رفت‌وآمدهایی که در آن‌ها شده، قطعاً باید ضدعفونی شوند و به همین دلیل برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان و جلوگیری از انتقال احتمالی کرونا به آنان، لزوم تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به طور جدی احساس می‌شود.

۳- آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و دولت باید برای «کنترل گسترش این بیماری» و «خدمات ویژه به مبتلایان» برنامه‌های اساسی داشته باشد.

۴- حالا که «بیشتر از پیش» روشن شده «جانِ مردم» برای مجموعه تصمیم‌گران و مسئولان ارزشی ندارد، امید است خودمان با رعایت مسائل بهداشتی بتوانیم مانع گسترش فزاینده کرونا شویم.

دیدگاه