وزیر بهداشت از کدام «صداقت» حرف می‌زند؟

  • 02 فروردین 1399 - 11:21
وزیر بهداشت از کدام «صداقت» حرف می‌زند؟

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر آبان پرس

سعید نمکی، وزیر بهداشت در خصوص ویروس کرونا در ایران سیزدهم بهمن گفته بود: هرگونه ابتلا به این ویروس را «صادقانه و فوراً» به مردم خواهم گفت.

۱- این چه «صداقت و فوریتی» است که تعدادی بر اثر بیماری کرونا در ایران شناسایی شده بودند اما تا زمان فوتشان هیچ خبری اعلام نشد؟

۲- ویروس کرونا معمولاً دو هفته طول می‌کشد تا علایم خود را بروز دهد. این بدان معناست دو فردی که در قم بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند، دست کم چند هفته پیشتر شناسایی شده بودند اما وزارت بهداشت در این خصوص سکوت کرد.

۳- دو بیماری که در قم بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند، سفر خارجی نداشته‌اند، این یعنی که ویروس در کوچه و بازار و مناسبات اجتماعی به آن‌ها منتقل شده اما وزارت بهداشت در خصوص اطلاع‌رسانی درست و به‌هنگام برای توجه همگانی، بسیار ضعیف عمل کرده.

۴- وقتی دو نفر بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند، معنای دیگرش آن است که تعداد خیلی بیشتری به این ویروس مبتلا هستند. چرا وزارت بهداشت در خصوص آمار مبتلایان و مناطق درگیر این بیماری، اطلاع رسانی نمی‌کند تا مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی دقیق‌تر باشند.

۵- فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد زیادی از خودروهای یگان ویژه به سمت قم رفته‌اند، آیا قرار است قم قرنطینه شود، مسئولان که می گویند نه اما باورش سخت و حتی غیرممکن است.

۶- اعتماد عمومی به مقامات و مسئولان در ایران مدت‌هاست که آسیب دیده و به‌سادگی قابل جبران نیست.

۷- اگر این همه پنهان‌کاری به دلیل انتخابات دوم اسفند باشد، باید به حال این سطح از «سقوط اخلاق و انسانیت» و «بی‌ارزش‌شدن جان انسان‌ها» زار زد.

دیدگاه