«سلام بر رفیق روسیه»

  • 27 بهمن 1398 - 20:44
«سلام بر رفیق روسیه»

محمدرضا عبداللهی

سردبیر آبان پرس


حسن ملکی، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش ضمن تأیید حذف و تغییر مطالب مرتبط به «تجاوز نظامی روسیه به خاک ایران» در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان،‌ آن را در راستای «کاهش حجم کتاب» خواند.

ببینید چند دهه «ستیزه‌جویی تصمیم‌گیرانِ ما با آمریکا»، ما را به کجا رسانده. به جایی که برای ادامه‌ی ستیز با آمریکا، حاکمانِ ما در آغوش روسیه غلتیده‌اند و عقل از کف داده‌اند، این هم‌آغوشی به جایی رسیده که برای خوشامدِ «رفیق روسیه» باید محتواهایی را که مربوط به جنایت‌های این کشور علیه ایران است، از کتاب‌های درسی حذف شود و ما را نادان تصور کنند و چشم در چشم‌مان به دروغ بگویند می‌خواستیم حجم کتاب کمتر شود.

پیشتر هم که سهم ۵۰ درصدی‌مان از دریای خزر را قربانی این هم‌آغوشی کرده‌اند و حالا سهم‌مان ۱۱ درصد است.

رفیق روسیه می‌تواند علیه ایران جنایت کند، ما را بکُشد، سوارمان شود و ما را بدوشد اما خُب، رفیق است دیگر، نازک‌تر از گل نباید به او گفت.

روزی و روزگاری، آیندگان از این همه «وادادگیِ این سال‌های حاکمانِ ما در برابر روسیه» به عنوان «خیانت به ایران» یاد خواهند کرد و خواهند نوشت.

شاید ما امروز قدرتی نداشته باشیم که جلوی این خیانت‌ها را بگیریم اما به عنوان پدر و مادر حتماً به فرزندانمان از جنایت‌های روسیه و وادادگی حاکمان‌مان سخن خواهیم گفت.

ببینید در این چند سال چه حذفیاتی در کتاب‌های درسی رخ داده: «حذف محتوای جنایت‌های روسیه علیه ایران، حذف بخشی زیادی از تاریخ ایران باستان، حذف اشعار شاعران بزرگ ایرانی، حذف برخی از مفاهیم ریاضی به عنوان علم پایه و…»

ایران‌ستیزی و خیانت به ایران از این آشکارتر؟

دیدگاه