گام‌هایی به سوی خیانت علیه ایران

  • 27 بهمن 1398 - 10:23
گام‌هایی به سوی خیانت علیه ایران

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر آبان پرس


حذف انتگرال از دروس رشته ریاضی دبیرستان همان‌قدر که بحث‌برانگیز است، می‌تواند نگران‌کننده هم باشد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به انتقادات گفته: «بچه‌ها باید در دانشگاه انتگرال بخوانند نه در مدرسه؛ برخی از انتقادها به ما این است که چرا دانش‌آموزان باید همه چیز را در مدرسه بخوانند؟ آن‌ها باید برای زندگی آماده شوند و بتوانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند…علاوه بر انتگرال مباحث دیگری هم حذف شده‌اند، باید این‌ها کنار بروند تا جا برای مهارت و سبک زندگی باز بشود.»

این اظهارات نگران کننده است، به این دلایل:

۱.حجت‌الاسلام علی ذوعلم که در رأس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته، جایش اینجا نیست. او درک درستی از علم ندارد و شاید هم ماموریتش این است که با همین نفهمیدنش در رأس این سازمان باشد.

۲.آقای ذوعلم حتماً به تنهایی نمی‌توانسته تصمیم بگیرد که در دروس دست برده شود تا به گفته او جا برای «سبک زندگی» باز شود. او با پشتوانه بخشی از قدرت سیاسی در رأس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار گرفته.

۳.ریاضی از علوم پایه است و فراهم کردن زمینه تضعیف آن به معنای به خطر انداختن توانِ علمی کشور است.

۴.کتاب‌های درسی در یک دهه اخیر شاهد برخی حذفیات بوده‌اند، از جمله حذف برخی مفاهیم از دروس رشته ریاضی، حذف اشعار شاعران بزرگ ایران، حذف بخش زیادی از تاریخ ایران باستان و…؛ این‌ها نشان می‌دهد که ما با پدیده‌ای به نام «ایران‌ستیزی» و «خیانت به ایران» مواجه هستیم.

دیدگاه