دلهره و هیجان همراه با شیاطین

  • 09 مرداد 1398 - 16:54
دلهره و هیجان همراه با شیاطین

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر آبان پرس

این روزها نمایشی با ژانر وحشت در مجموعه هنرشهر آفتاب شیراز روی صحنه است که به خوبی توانسته با “داستانی جذاب” و “ساختاری اصولی” مخاطب را پای نمایش میخکوب کند.

مسعود احمدی، نویسنده و کارگردان نمایش “شیاطین را فرابخوان” در خلق موقعیت‌ها، میزانسن‌ها، دیالوگ‌ها و … توانسته به داستان و ساختار نمایش، رنگ و جزییات بدهد و رشته داستان همچون تار و پودهای قالی، تصویری روشن به مخاطب ارائه کند.

داستان روایتی واقعی از پرونده­ایی است که یک زوج به نام “ادوارد وارن ماینی” و “لورن ریتا وارن” در خصوص فعالیت ماورایی خود با آن درگیر بودند. این زوج آمریکایی در زمینه مسائل فراطبیعی پژوهش می کردند. داستان این نمایش در خصوص زنی به نام مرلین است که روحش از سوی شیاطین تسخیر شده و “لورن” و “اد” با درخواست جوآنا خواهر مرلین به خانه آن‌ها می‌روند تا شیاطین را از او دور کنند. روایت آقای احمدی از این داستان، از ابتدا تا انتها انسجام و پیوستگی لازم را داشت و در زمان خودش به گره‌گشایی می‌پرداخت.

نقطه اوج نمایش نیز همان لحظاتی بود که لورن و اد تلاش می‌کردند شیاطین را از مرلین دور کنند و بازی خیره‌کننده غزال رفیعی در نقش مرلین، نقطه اوج را هیجان انگیز و در عین حال دلهره آور کرده بود.

شیما پورسهم الدین در نقش لورن نیز در این نمایش بازی تحسین‌برانگیزی داشت و توانست به خوبی مخاطب را با خود گام به گام جلو ببرد.

همچنین نقش آفرینی سایر بازیکنان از جمله “مریم دهقانی، مهرداد سهامی، هدی هادیان، امین دولت خواه، مهرداد عامری و مبینا خیری” به شایستگی و هنرمندی در خدمت روایت نمایش بود.

علاقه مندان به هنر نمایش در شیراز تماشای این تئاتر را از دست ندهند.

دیدگاه