مهندسی انتخابات در هیات پزشکی ورزشی فارس

  • 08 اسفند 1396 - 16:51
مهندسی انتخابات در هیات پزشکی ورزشی فارس

قاسم مقیمی

عضو شورای شهر شیراز


مهندسی امری است که از هندسه بر می‌آید تا با سنجش همه‌ی وجوه و ابعاد ماجرا به نتیجه‌ای برسد که هم مخاطب را اقناع کند و هم درصد خطا را به پایین‌ترین حد ممکن برساند.

عرصه‌های حضور مهندسی نیز فراوانند اما فصل مشترک همه‌ی آنها؛ داده‌ها و داشته‌های فنی و آماری و محاسبات علمی است.

چند صباحی است که اصطلاح و ترمی جدید وارد ادبیات روزمره‌ی اجتماعی و سیاسی جهان شده است تحت عنوان: ” مهندسی انتخابات”، که از قضا این روزها ورد زبان یکی از رجال سیاسی کشور شده است و سوالاتی را در ذهن مخاطبان ایجاد نموده است.

طرفه اما اینجاست که ورزش فارس و شیراز نیز علاقمند به حضور در این حوزه شده و نخواسته از قافله‌ی مهندسی انتخابات دور بماند.

حسب شواهد قصه از آنجا شروع شد، که جهت ثبت نام در انتخابات ریاست هیات پزشکی و ورزشی فارس، جمعی عزم خود را جزم می‌نمایند تا وارد گود شوند و خود را در معرض قضاوت و رأی، صاحبان رأی نمایند. پس از طی مراحل ثبت نام، از آنان دعوت به مصاحبه و ارائه برنامه می‌شود. غافل از آنکه در اتاقهای میانی ساختمانهای سنگی-آجری بلوار هفت تنان و حافظیه شیراز و ساختمان آلوبوند خیابان سئول تهران أصل مهندسی انتخابات رسماً وارد گود ورزش می‌شود و ذینفعان به بده بستان‌های مدیریتی روی می‌آورند و گزینه مورد نظر را پیش از انتخاب، انتصاب می‌کنند.

به عنوان مثال از برخی از کاندیداها می‌خواهند که برای ما فارغ از امور هیات چه خواهید کرد… و به این شیوه آنها را از رقابت پزشکی ورزشی دور می‌کنند و به زورآزمایی مالی مشغول می‌کنند، در این میان به دکتر قاسم مقیمی عضو فعلی شورای اسلامی شهر شیراز که از کاندیدهای این دوره هیات پزشکی ورزشی فارس بود ه اند می گویند شما رد صلاحیت شده‌اید و نمی‌توانید ادامه دهید و پس از پیگیری‌های وی از مراجع مربوطه و درحالی که به وی اعلام میشودحضور شما از روز اول بلامانع بوده است وتایید صلاحیت شده بودید، با اعتراض به هیات برگزاری از سوی آنها به وی دستور میدهندکه ما با نفر دیگری بسته‌ایم و شما ورود نکنید

در حالی که دیگر زمانی برای عرضه توانایی‌های او نمانده به او می گویند ما با شما تماس گرفتیم اما تلفن همراه شما اشغال بود و … .

العجبا، که شیوه مکاتبه رسمی در برخی نهادها و ادارات شیراز به صورت پیامکی و تلگرامی و تلفنی درآمده است و از اجرای ساده‌ترین اصول اداری هم درمانده شده‌اند.

و صد حیف ورزش که روزگاری تحت نام و لوای پوریای ولی و تختی و امثالهم عرض اندام می‌کرد، امروز جولانگاه باب اسفنجی‌ها و بابا لنگ درازها شده است.


*نظرات و آرای مطرح‌شده در مقالات و تحلیل‌ها، بیانگر دیدگاه‌های نویسندگان است.

دیدگاه